Główny Urząd Statystyczny opublikował na swojej stronie tegoroczne wydanie Rocznika Statystycznego Gospodarki Morskiej.
Na stronie Głównego Urzędu Statystycznego udostępniono publikację kolejnego wydania Rocznika Statystycznego Gospodarki Morskiej.
Epidemia koronawirusa, która w pierwszym kwartale 2020 roku zaskoczyła całą światową gospodarkę zastała branżę stoczniową w Polsce w zupełnie niezłej kondycji. Przychody z całokształtu działalności były najwyższe w historii, zainteresowanie inwestorów branżą stoczniową również, a zatrudnienie najwyższe od 2001 roku. Szczegółowy raport oparty o analizę danych GUS ukazał się 24 lutego 2021 roku.
Gwałtowny rozwój epidemii koronawirusa z końcem pierwszego kwartału 2020 roku zaskoczył globalną gospodarkę i w znaczący sposób zachwiał wieloma rynkami. Kryzys odbił się najbardziej na rynku rejsów pasażerskich, głównie wielkich wycieczkowców oraz sektorze offshore oil&gas.
Na stronie Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) ukazało się kolejne wydanie "Rocznika Statystycznego Gospodarki Morskiej", opracowanego przez Ośrodek Statystyki Morskiej Urzędu Statystycznego w Szczecinie przy współpracy z Głównym Urzędem Statystycznym.
Nowa publikacja Głównego Urzędu Statystycznego. Rocznik Statystyczny Gospodarki Morskiej prezentuje kompleksowe informacje statystyczne obrazujące stan gospodarki morskiej w 2018 r. w porównaniu z latami poprzednimi.
Usłyszałem niedawno takie pytanie uzupełnione, oczywiście, o przymiotnik – polskiej. Ociągałem się z odpowiedzią, chociaż wydawałoby się, że wystarczy sięgnąć po najnowszy „Rocznik statystyczny gospodarki morskiej” GUS-u (RSGM) i znaleźć odpowiednią tabelę. Problem w tym, że w statystyce taki byt jak „gospodarka morska” nie istnieje, bo nie ma jej w oficjalnym podziale gospodarki na działy, grupy i klasy, który to podział ma moc rozporządzenia Rady Ministrów. Można więc powiedzieć, że GUS robi nam grzeczność tym rocznikiem
GUS opublikował „Rocznik Statystyczny Gospodarki Morskiej 2017”. To dane obrazujące stan gospodarki morskiej w 2016 r. w porównaniu z latami poprzednimi. Publikacja zostanie jeszcze wzbogacona podstawowymi informacjami o gospodarce morskiej w układzie międzynarodowym.
Czy fiński rocznik statystyczny poświęcony Kanałowi Saimiańskiemu może się nam do czegoś przydać? Chyba tak, bo najnowsze dzieje drogi wodnej łączącej wschodnią część Pojezierza Fińskiego z morzem (w rosyjskim obecnie Wyborgu) przypominają po trosze losy Wisły i Odry. Nie wdając się w szczegóły, chodzi o fakt porzucenia, zaniedbania i reaktywacji – u nas planowanej a tam zrealizowanej prawie 50 lat temu. Kanał Saimiański zamknięty w 1939 roku, w 1945 ostatecznie przecięty granicą fińsko-radziecką, został ponownie otwarty w 1968 r
Polski Związek Żeglarski odsłania olimpijskie karty. Kolejne rekomendacje imienne
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie
Wymiana doświadczeń podczas wizyty na budowie farmy wiatrowej Moray West w Szkocji
W tym miesiącu odbędzie się ćwiczenie taktyczno-specjalne z zakresu reagowania kryzysowego pk. "Sarex 24"
Ostatni prywatny grunt na Svalbardzie na sprzedaż może trafić w niepowołane ręce